آخرین اخبار
کد مطلب: 80109
عدم رسيدگي مسئولين به صنعت گردشگري شهرستان چهارفصل لردگان
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1726

به گزارش سلام لردگان، مجيد سرقلعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابيه خبرگزاري خانه ملت، خشکسالي در منطقه را موجب رکود کشاورزي و يکي از عوامل بيکاري دانست و اظهار کرد: هم اکنون بسياري از ساکنين منطقه لردگان که زماني قطب کشاورزي استان به شمار مي رفت به علت خشکسالي هاي پي در پي با بيکاري مواجه شده اند.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح کرد: اکنون ديگر کشاورزي پاسخگوي اشتغال مردم منطقه نيست، از طرفي صنايع کوچک نيز به علت افزايش قيمت ها و عدم توان تأمين مواد اوليه ورشکسته شده و کارگران آنها بيکار شده اند.

وي در ادامه به صنايع بزرگ موجود در شهرستان اشاره کرد و گفت: دو پروژه بزرگ صنعتي در منطقه وجود دارد که هر دو به حالت نيمه کاره مانده است، در همين راستا پروژه ساخت مجتمع پتروشيمي را در منطقه داريم که با همکاري طرف چيني احداث شده و ال سي آن نيز باز شده است اما همچنان در حالت غير قابل بهره برداري به سر مي برد.

جليل سرقلعه ادامه داد: همچنين پروژه بزرگ ديگر شهرستان لردگان سدي است که در منطقه احداث و به حالت نيمه کاره و به علت عدم تخصيص بودجه رها شده است، اين در حالي است که با اتمام ساخت اين سد و مجتمع پتروشيمي مذکور مي توان مشاغل جديدي را جايگزين کشاورزي کرد تا مردم در سختي زندگي نکنند.

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در ادامه به مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازي اين شهرستان اشاره کرد و يادآور شد: پروژه ساخت جاده شهرکرد به اهواز در دست ساخت است اما از آنجايي که حجم کار بسيار بالاست و هزينه هاي ساخت آن به سختي تأمين مي شود با روند کندي پيشرفت مي کند.

وي همچنين به بيان مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان لردگان پرداخت و عنوان کرد: يک بيمارستان 166 تخت خوابي نمي تواند پاسخگوي 220 هزار نفر جمعيت شهرستان لردگان باشد که البته همان نيز نياز به تکميل تجهيزات در بخش هاي اورژانس، آي سي يو، سي سي يو و کلينيک داشته و امکانات لازم براي پذيرش بيماران را ندارد.

جليل سرقلعه در ادامه گفت: عليرغم اينکه شهرستان لردگان منطقه اي چهارفصل بوده و از ظرفيت گردشگري بالايي برخوردار است با اين حال از نظر صنعت گردشگري صفر بوده و زيرساخت هاي آن براي پذيرش گردشگر تأمين نشده است.

وي افزود: در حوزه آموزش عالي نياز به ساخت دانشگاه آزادي که در منطقه به حالت نيمه کاره مانده است داريم همچنين قرار بوده دانشگاه پيام نور تبديل به واحد مرکزي شود که اين امر تا کنون صورت نگرفته است و اين در حالي است که لردگان از جمعيت دانشجويي خوبي برخوردار است.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي در پايان به مشکلات حوزه آموزش و پرورش منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: از لحاظ زيرساخت در حوزه آموزش و پرورش با مشکلات جدي روبرو هستيم و اکثر مدارس روزانه و شبانه روزي نياز به نوسازي دارند و خانواده ها نيز به علت هزينه هاي بالاي زندگي توانايي کمک به تکميل اين زيرساخت ها را ندارند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس